Dot To Dot 3 Column

Saturday 25 June 2011

Mati Pucuk

Punca umum yang mati pucuk sementara adalah kebimbangan. Mati pucuk atau ketidakupayaan yang berterusan untuk mencapai atau mengekalkan ketegangan yang secukupnya bagi menghasilkan satu aktiviti seks yang memuaskan. Mati pucuk sementara adalah kebiasaanya terjadi, terutama pada lelaki muda dan terutamanya samada terjadi secara tiba-tiba atau mengambil terlalu banyak alkohol.
Jika anda menghadapi masalah ereksi, ingatlah: punca umum bagi mati pucuk sementara adalah kebimbangan - bukan satu masalah yang serius.
Mati pucuk boleh dibantu dengan rawatan herba atau Neuro Akupunktur. Mati pucuk mungkin simptom bagi penyakit yang lain, penyakit yang memerlukan rawatan seperti diabetes, tekanan darah tinggi dan masalah hati yang memerlukan rawatan.

Semua rawatan ini dalam jangka masa yang lama juga boleh menyebabkan mati pucuk anda.
Apakah yang menyebabkan mati pucuk?. Satu ereksi terjadi apabila perjalan darah terganggu akibat pengerasan arteri. Masalah psikologi akibat kebimbangan juga boleh menyebabkan ereksi. Masalah dalam hubungan boleh menganggu kekuatan penis. Mati pucuk juga disebabkan kekecewaan. Kehilangan orang yang disayangi adalah punca yang dikenalpasti. Letih, Tekanan, kecederaan pada penis.
Masalah kesihatan yang lain yang menjadi punca bagi mati pucuk adalah gangguan neurologi seperti sclerosis berbilang, perbedahan yang besar seperti pembedahan prostat atau pembedahan abdoman yang lain dan hormon tidak seimbang.

No comments:

Post a Comment

Blog Archive